سرزمین خاطره ها

دزفول ! برای آنانی که با زلال رودش سیراب شده اند و پرورش یافته اند در هر نقطه از کره خاکی که سکنی گزیده اند سرزمین خاطره هاست

سرزمین خاطره ها

دزفول ! برای آنانی که با زلال رودش سیراب شده اند و پرورش یافته اند در هر نقطه از کره خاکی که سکنی گزیده اند سرزمین خاطره هاست

سرزمین خاطره ها

عمری به جز بیهوده بودن سر نکردیم
تقویم ها گفتند و ما باور نکردیم
در خاک شد صد غنچه در فصل شکفتن
ما نیز جز خاکستری بر سر نکردیم
دل در تب لبیک تاول زد ولی ما
لبیک گفتن را لبی هم تر نکردیم
حتی خیال نای اسماعیل خود را
همسایه با تصویری از خنجر نکردیم
بی دست و پا تر از دل خود کس ندیدیم
زان رو که رقصی با تن بی سر نکردیم

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

اینجا کجاست؟

دوشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۲، ۰۷:۳۶ ق.ظ
اینجا کجاست ؟ انصافا خودم هم نمیدانم!!!!!

این عکس هدیه مدیر محترم وبلاگ بهداری لشکرحاج امیر ابراهیمیان به سرزمین خاطره هاست از ایشان سپاسگزارم .

مهر

۹۲/۰۹/۱۸ موافقین ۰ مخالفین ۰
سید سرزمین خاطره ها

نظرات  (۱۵)

۲۶ آذر ۹۲ ، ۰۸:۳۱ مهران موزون
صدای تنهایی گرامی
به محله قلعه بروید بپرسید خانه زرگر.
کاری ندارد.
به خانه تیزنو هم که بروید و آدرس بخواهید کارمندان آنجا به شما نشان خواهند داد.
پیدا نکردید بگویید تا روی گوگل ارت امریکایی برایتان علامتگذاری کنم.
مرگ بر امریکا

پاسخ:
پاسخ: قابل توجه صدای تنهایی ................. ممنون مهندس
۲۴ آذر ۹۲ ، ۱۹:۳۲ صدای تنهایی
سلام به آقایون محترم وطن دوست
عکس آقای موزون عین همینه
بی چطور مونه ونده لچ خورم به محله قله هان ... اما پیداش نکوردام ایسون رهی دگه هم برووام تا جورامش ....
پاسخ:
پاسخ: سلام حتما پیدا میشه .
۲۲ آذر ۹۲ ، ۲۳:۱۱ مهران موزون
اینهم یک عکس دقیقتر از خانه زرگر که احتمالا همان مدرسه مورد نظر شماست
http://www.nosazidezful.ir/pagez/mahaleha/pic/g17/2.jpg
پاسخ:
پاسخ: ممنون مهندس مَر خودت دست بکار بووی .............
۲۲ آذر ۹۲ ، ۲۳:۱۰ مهران موزون
هورااااا
بالاخره عکس را توانستم ببینم.
سلام سید.
این خانه بسیار شبیه خانه ای در محله ی قلعه است که اکنون به خانه زرگر مشهور است و بنده هم بسیار از آن عکس گرفته ام و هم فیلم.
هم ان را روی انتن تلویزیون برده ام.

خودش نیست؟

http://www.contest.parsacity.com/index.php?view=detail&id=2720&option=com_joomgallery&Itemid=37
۲۱ آذر ۹۲ ، ۲۳:۴۴ یارشیرین سخن
سلام بر دایی بزرگوارم
اگه بخوایم ته توی قضیه رو در بیاریم می تونیم از اطلاعات بایگانی شده آموزش و پرورش دزفول استفاده کنیم و شاید یه چیزی دستگیرمون بشه
خیلی دلم میخواست شما تشریف میوردید اهواز و می بردمتون گمبوعه و روستایی که من اونجا کار میکنم خیلی با صفاست کاش واقعا میشد بیایین!!
پاسخ:
پاسخ: سلام عزیزم ممنون
ان شاالله گمبوعه بطلبه !!!
۲۱ آذر ۹۲ ، ۱۷:۳۹ صدای تنهایی
سلام
این مدرسه فکر کنم شده اداره میراث فرهنگی نزدیک تکیه آزمون ... فکر کنم
پاسخ:
پاسخ: سلام
راستش من اداره میزاث فرهنگیرو بلد نیستم . تکیه آزمون رو هم بلد نیستم اگه آدرس بیشتر بدید ممنونم
۲۰ آذر ۹۲ ، ۰۸:۳۳ یارشیرین سخن
سلام بر دایی عزیزم
عکس اونقد قدیمیه که منو با خودش میبره به اون دورانها...به خصوص که این آقایان به نوعی همکارانم محسوب میشن...آن زمان مردم دزفول چطور زندگی میکردن..و از این جور سوالها آخرین سوال که به ذهنم میاد اینه که راستی این مدرسه مهر کجاست؟؟؟؟
پاسخ:
پاسخ: سلام عزیزم
مشکل همینه هیچکس نمیدونه کجاست !!!
۲۰ آذر ۹۲ ، ۰۲:۴۹ یاسر قربانی
سلام
دعوتید به سفره ی دل رقیه
یـــــ هر ـــــاعلی(ع)
پاسخ:
پاسخ: سلام چشم یاسر جان
۱۹ آذر ۹۲ ، ۲۱:۰۶ مهران موزون
ربطی به بودن نبودن من در بلاگفا نداره گ گ!!!!
من نمی بینم عکسو...
مشکل از بارگذاری عکسه سید.

پاسخ:
پاسخ: دیر اَجون پرشین بلاگ برار !!! دِشمنِ بد گووِش !!!
اما نَم اَچهِ بلاگ فایی ها مشکل ندارِن !!!!
عکس رو حتما" قبلا" دیدید اما براتون ایمیل میکنم مهندس .
۱۹ آذر ۹۲ ، ۰۷:۵۷ امیر ابراهیمیان
سید جان.در شهر دزفول مکینه عطار و مکینه روشنائی وظیفه روشن کردن معابر را بر عهده داشتن.مکینه روشنائی وظیفش روشن کردن لمپاهای زیر سعبات ها و معابر بوسیله 2نفر که وسیله نقیله اونها الاغی بوده و محملی روی الاغ که روغن چراغ داخل حلب را در مسیر می بردن ویکی روغن چراغها را تکمیل میکرده و یک نفر دیگه وظیفش روشن کردن لمپاها بوده.ولی مکینه عطار یک دیزل ژنراتور در خیابان امام خمینی تقریبا روبروی سعبات بنگشتیون در یک زیرزمین داشته و برقی تقریبا معادل 60 یا 70 وات به مردم داده.کنتور این برق ها در بالای درب ورودی مشترکین نصب میشده و یک نفر نردبان بدوش بایستی میرفته و مرتب کنتور برداری میکرده(این مختصر آدرسها رو از زبان مرحوم پدرم ذکر کردم)چون بنده هم سنم برای برق مکینه عطار قد نمیده
پاسخ:
پاسخ:
ممنون از توضیحاتتون حج امیر
۱۹ آذر ۹۲ ، ۰۶:۴۱ صدای تنهایی
سلام منکه سنم قد نمیده اما بگم منم صحرا بدری آم هان حواستونه دهه
پاسخ:
پاسخ: سلام درود بر صحرا بدریهای مشرقی و مغربی
۱۹ آذر ۹۲ ، ۰۶:۲۳ مسافر بهشت2312
سلام
در وبلاگ مسافر بهشت2312 با دو پست جدید منتظر حضورتون هستم.التماس دعا
پاسخ:
پاسخ: سلام ممنون از دعوت شما
۱۹ آذر ۹۲ ، ۰۱:۴۶ امیر ابراهیمیان
سلام سید.چیزی که منو وادار میکنه مرتب به این عکس فکر کنم .انشعاب برق کارخانه روشنائی هستش.(مکینه روشنوئی)بالای تصویر سمت چپ مقرهای از جنس چینی یا سفال آبدیده زدن و سیم های برق هر خونه و اداره ای رو بوسیله سیم های مجزا به محل مشترکین خودشون بردن
پاسخ:
پاسخ: سلام حج امیر
آره مقره ها ی چینی بخاطر عایق بودن خیلی کاربرد داشتند . الان هم روی دکل ها (تیل های خودمان زیاده ) .
مکینه روشنایی همون مکینه حسینی بود توی خیابان قاضی (ره) حج امیر ؟ یا محلی که بعدا" کارخونه یخ شد؟
۱۸ آذر ۹۲ ، ۱۷:۱۸ مهران موزون
سلام گ گ
باز نمیشه عکست
پاسخ:
پاسخ: سلام فکر کنم باید برگردید به بلاگفا مهندس !!! اشکال از من نیست
۱۸ آذر ۹۲ ، ۱۶:۳۸ رهسپارقدیمی
سلام آغا
اَ بچون صحرابدر مغربی پرس
مو چه دونم . هر که خونه شون ور تکیه آزمونه بختر دونن اینا کجاس .
پاسخ:
پاسخ: سلام حج مصطفی
قابل توجه دوستان صحرا بدری