سرزمین خاطره ها

دزفول ! برای آنانی که با زلال رودش سیراب شده اند و پرورش یافته اند در هر نقطه از کره خاکی که سکنی گزیده اند سرزمین خاطره هاست

سرزمین خاطره ها

دزفول ! برای آنانی که با زلال رودش سیراب شده اند و پرورش یافته اند در هر نقطه از کره خاکی که سکنی گزیده اند سرزمین خاطره هاست

سرزمین خاطره ها

عمری به جز بیهوده بودن سر نکردیم
تقویم ها گفتند و ما باور نکردیم
در خاک شد صد غنچه در فصل شکفتن
ما نیز جز خاکستری بر سر نکردیم
دل در تب لبیک تاول زد ولی ما
لبیک گفتن را لبی هم تر نکردیم
حتی خیال نای اسماعیل خود را
همسایه با تصویری از خنجر نکردیم
بی دست و پا تر از دل خود کس ندیدیم
زان رو که رقصی با تن بی سر نکردیم

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

باز هم بهمن

چهارشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۰۹ ب.ظ

راه شهدا

 

در دهه 60 هجری خورشیدی او به چه می اندیشد ؟

 

بهمن

در دهه 90 هجری خورشیدی شما به چه می اندیشید ؟

۹۳/۰۷/۲۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
سید سرزمین خاطره ها

نظرات  (۷)

۰۵ آبان ۹۳ ، ۲۲:۰۳ منصور محمد زاده «ممل زاده»
با اهدای سلام
تسبیح تربت:

امام صادق (ع) فرمود: سجده بر تربت قبر حسین (ع) تا زمین هفتم را نور باران می کند و کسى که تسبیحى از خاک مرقد حسین (ع) را با خود داشته باشد، تسبیح گوى حق محسوب می شود، اگر چه با آن تسبیح هم نگوید.

فرارسیدن ماه محرم تسلیت باد.

ایام محرم حرم حضرت معصومه س یا مسجد جمکران رفتید التماس دعا دارم.
پاسخ:

       سلام بر آقا منصور

محتاجیم به دعا چشم

سلام سید
بهمن را شما می شناسید و من نیز. شما دوستش داشتید و من نیز. بهمن آدم خودساخته ای بود. آنقدر خودساخته که در کنارش احساس آرامش می کردیم. چه بسا بهمن نسشته و در اب به خود نگاه می کند تا عیوب خودش را پیدا کند.
خدا رحمتش کند.
پاسخ:
سلام حاج مهران 
همینطور است که می فرمایید.
درود خدا بر او باد
ممنون از حضورتان

۲۷ مهر ۹۳ ، ۰۸:۵۹ رهسپارقدیمی
سلام آقا
ما را ببینید و بنوازید . بروزم
پاسخ:

سلام حج مصطفی

ممنون چشم

۲۶ مهر ۹۳ ، ۱۹:۲۵ نیکوروش - امیر
سلام بر شما و دیگر دوستان
شاید فکر کند که آیا ارزش پر کاه تقدیمی به آستان قدس الهی را دارد یا در مقابل عظمت خدا هیچ نیست حتی پر کاه !
خداوند همه شهدای انقلاب و دفاع مقدس به خصوص شهید درولی را با ارباب بی کفنمان محشور فرماید.
پاسخ:

       سلام حج امیر

شاید ....................... شاید ........................

۲۴ مهر ۹۳ ، ۱۶:۴۴ مهران موزون
سلام گ گ
تخمین اینکه بهمن در حال چه فکری است؟سخت است.
بستگی به این هم دارد که عکاس «بی هوا» از او عکس گرفته یا خیر!
زیرا اگر بیخبر از او عکس گرفته باشد می شود پرسید : او در حال تفکر به چه چیزی است؟
اما اگر بهمن آگاه به گرفتن عکس از خویش باشد این امکان وجود دارد که حواسش به عکس و دوربین و عکاس باشد و لاغیر!
به هر جهت این پوزیشن که آن بزرگوار در این عکس دارد پوزیشن تفکر و خلوت است.
اما اینکه سوال شما کلی و نمادین باشد و بخواهیم بگوییم نسل بهمن در آن دهه دغدغه اش چه بود میتوان گفت : بخش زیادی از دغدغه ها به فضای الهی و خوبی بود که در آن مواقع جریان داشت (از جبهه گرفته تا دوستان شهید شده و خدا و قرآن و امام و ...)، هرچند دغدغه ی زندگی و خانواده هم جزیی از تفکرات آنروزگار بود.
اما اینکه من در این دهه به چه می اندیشم :
(خودم را میگویم) :
در این اندیشه ها هستم که آیا می شود که :
بتوانم برای سربلندی کشورم، شهرم و استانم کاری کنم و سرمایه های مادی و معنوی اش را حفظ کرده و ارتقاء بخشم.
بتوانم فرزندانی تحویل این جامعه دهم که نه محتاج کسی باشند و نه سربار جامعه باشند ضمن اینکه بتوانند دین خود را به آیین و کشورشان ادا کنند.
بتوانم همسر خوبی برای همسرم باشم.
بتوانم بنده ی خوبی برای خدایم باشم
بتوانم علائق مطالعاتی و کتابخوانی ام را ارضاء کنم.
بتوانم فیلمهایم را بسازم.
بتوانم کتابهایم را بنویسم.
بتوانم خانه ای رویاهایم را در دزفول بسازم.
بتوانم با دوستانم دوستی کنم و از محضر آنان کمال استفاده را ببرم.
بتوانم مطمئن شوم که در دزفول خواهم مُرد و در دزفول خاک خواهم شد.
بتوانم پیش از مرگ، تمام نقاط ایران را سری بزنم.
بتوانم چند کشور تمدن ساز مثل چین مصر و هند را ببینم.
بتوانم در پیاده سازی اتحاد جماهیر اسلامی نقشی کوچک داشته باشم.
بتوانم بدون پاسپورت تا آفریقا بروم.
بتوانم یک کارخانه ی کنسرو دندرو(denderoo) تاسیس کنم و تمام ایرانیان را با این خوراک فوری و اماده و مغذی اشنا کنم.
بتوانم باغات دزفول را احیا کنم
بتوانم توطئه خشک سازی ایران و خاورمیانه را در نطفه خفه کنم و دوباره رودخانه ها و دریاچه های ایران را پر از آب و سرسبز سازم.
دوباره دز و کارون را مملو آب کنم.
بتوانم بخش سردشت دزفول را به بهشتی بینظیر تبدیل کنم.
بتوانم بر خرابه های شهر جندی شاپور بزرگترین دانشگاه جهان را بسازم.
بتوانم مردم ایران را ترغیب کنم که فرهنگ اسلامی و شیعی تعدد همسر را دوباره احیا کنند تا میلیونها زن و دختر بی همسر صاحب اشیان و آسایش شوند.
بتوانم سن ازدواج جوانان را زیر بیست سال بیاورم.
بتوانم تمام بقاع تقلبی کشور را شناسایی و تخریب کنم و درعوض، تما بقاع نازنین باقی مانده را ابادتر از اباد کنم(من جمله حضرت سبزقبا ع را)
بتوانم تمام روستاهای ایران را رفع محرومیت کنم و تمام روستایی ها را دوباره به روستا برگردانم.
بتوانم سقوط ال سعود را به چشم خویش ببینم.
بتوانم نماز جمعه ی ولایت فقیه را همه ساله در مکه به طور زنده ببینم.
بتوانم فروپاشی امریکا را ببینم.
محو اسراییل را به تماشا بنشیم.
بتوانم ...
بیخیال سید...
کجا بردی مرا!!
یا حق
پاسخ:

       سلام برار

نمی خواهم بگویم آرزو بر جوانان عیب نیست چون همه اینها که گفتی قابل تحقق است اما نه بدست یک نفر .

بهمن را نمی دانم اما  من با خود می اندیشم اگر انسانها راه خوب زیستن را که در نهادشان است می آموختند آنگاه خوب می زیستند و خوب می مردند . همان چیزی که خالق از ما انتظار دارد .

۲۴ مهر ۹۳ ، ۰۹:۰۸ رهسپارقدیمی
سلام
این یک سوال نیست یک برنامه زندگی است ،
از کجا آمده ام آمدنم بهر چه بود
به کجا می روم آخر ننمایی وطنم
پاسخ:

سلام حج مصطفی

برنامه چگونه زندگی کردن و چگونه مردن است با همه ابعادش .................

۲۴ مهر ۹۳ ، ۰۸:۵۱ مهران موزون
سلام سید
این بهمن درولی است؟
پاسخ:

       سلام مهندس

بله شهید بهمن درولی است خدایش رحمت کند .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">