سرزمین خاطره ها

دزفول ! برای آنانی که با زلال رودش سیراب شده اند و پرورش یافته اند در هر نقطه از کره خاکی که سکنی گزیده اند سرزمین خاطره هاست

سرزمین خاطره ها

دزفول ! برای آنانی که با زلال رودش سیراب شده اند و پرورش یافته اند در هر نقطه از کره خاکی که سکنی گزیده اند سرزمین خاطره هاست

سرزمین خاطره ها

عمری به جز بیهوده بودن سر نکردیم
تقویم ها گفتند و ما باور نکردیم
در خاک شد صد غنچه در فصل شکفتن
ما نیز جز خاکستری بر سر نکردیم
دل در تب لبیک تاول زد ولی ما
لبیک گفتن را لبی هم تر نکردیم
حتی خیال نای اسماعیل خود را
همسایه با تصویری از خنجر نکردیم
بی دست و پا تر از دل خود کس ندیدیم
زان رو که رقصی با تن بی سر نکردیم

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

دژ مقاومت

پنجشنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۲، ۰۷:۵۰ ب.ظ

بالا نوشت : وقتی این پست را سال گذشته نوشتم تعدادی از دوستان نزدیک بود خین و خین ریزی راه بیاندازند که چرا با تعصبات شونیستی (قوم گرایی کور کورانه ) دنیا را به هم  میریزم . امروز به بهانه روزهای آخر شهریور و هفته دفاع مقدس بار دیگر با تغییراتی آنرا می نگارم با این فرض که خودم را برای هر گونه  رگبار آماده کرده ام اما لاقل چیزی در گلویم نمی ماند لذا گفتم هرچه بادا بادا ........... 

شُشتُم پُختُم کَس نَبید ، اُمَم خَوروم رَدَس نَبید !!!!

این پست را برای دوستانی که میگویند چرا بیشتر به جنگ نمی پردازم نوشته ام .طبق عادت مالوف مفصل نمی نویسم مطلب کوتاه است اما دریایی از درد درون آن نهفته است توضیح اضافه ندارد. خواننده خودش  باید مابقی مطلب را دریابد.من معتقدم تاریخ جنگ در برخی ابعاد منحرف شده است . من معتقدم صاحب  عزای اصلی جنگ (شهرمظلوم دزفول) از متن به حاشیه رفته است . من معتقدم ،  هنگامی که دزفول مشغول کفن دفن شهدا و التیام دردهایش بوده ، خیلی ها به دنبال نام و نانش بوده اند. کیست که نداند در ۳۱ شهریور ۵۹ پل کرخه  بایک قبضه تفنگ ۱۰۶ روی جیپ توسط چند نفر از بچه های دزفول بسته نگهداشته شده است ، کیست که  نداند تیپ ۷ حضرت ولی عصر عج الله تعالی فرجه الشریف اولین هسته تشکل نظامی در منطقه جنوب  توسط فرزندان دزفول پایه گذاری شده است کیست که نداند پیکان اصلی عملیات بزرگ فتح المبین ولی عصری  های دزفول بودند اما روی لودرها و تانکها و خودروهای غنیمتی با اسپری های رنگ نام همه لشکرها بود الا لشکر ۷ حضرت ولی عصرعج لابد بچه های دزفول اسپری رنگ نداشتند!!!. کیست که نداند دوکوهه را فرزندان  دزفول و شهدای او دوکوهه کردند اما شیرینی کامش را تریبون داران دیگر بردند، کیست که نداند که در عملیاتهای  بزرگی چون بیت المقدس ، والفجر ۸ ، کربلای ۵ و .....خط شکن ها فرزندان دزفول بودند اما هلهله پیروزی را کسان دیگری کردند . من خود به  چشم دیدم شهدای شهرم در شب عملیات نماز شب میخواندند و از سوی دیگر افرادی از اقصی نقاط  کشور برای برگشتن به عقب نقشه میکشیدند. آمار۲۶۰۰ شهید نسبت به جمعیت آن زمان دزفول چه  پیامی دارد؟ کیست که نداند پس از پایان قطعنامه و یورش مجدد رژیم منحوس عراق باز هم فرزندان لشکر۷  سد آهنین شدند و سلاح های تعویض شده با ساندویج توسط فراریان جنگ توسط فرزندان سپاه دزفول  ازبیابانها و خیابانهای شهرهای اطراف جمع آوری شد.کیست که نداند کسبه عزیز شهر علی رغم همه موشک باران ها در شهر ماندند تا رزمندگان به شهر زنده بیایند استحمام کنند ، خوراکی و نوشیدنی بخورند ، تلفن بزنند و تکریم شوند تا در برگشت به جبهه روحیه مضاعف بگیرند . از چه خاطره بگویم از مراسم کفن و دفن پیامبر چه بگویم که اصحاب نزدیک رسول هرگز فکر نمیکردند که پس از پایان مراسم در سقیفه همه چیز به انجام میرسد.

 پس بگذار نگویم چون :شُشتُم پُختُم کَس نَبید اُمَم خَوروم رَدَس نَبید

ترجمه : شستم و پختم هیچکس حضور نداشت آمدم بخورم بعلت شلوغی راهم بسته بود.

 

۹۲/۰۶/۲۸ موافقین ۰ مخالفین ۰
سید سرزمین خاطره ها

نظرات  (۱۵)

خواب دیدم خواب اینکه مرده ام
خواب دیدم خسته و افسرده ام
روی من خروارها از خاک بود
وای قبر من چه وحشتناک بود
در میان گور رفتم دل گرفت
قبر کن سنگ لحد را گل گرفت
بالش زیر سرم از سنگ بود
غرق وحشت سوت و کور و تنگ بود
..................................
سلام خدابرشهیدان وسلام شهیدان بر شما
پاسخ:
پاسخ: ممنون از لطف شما
۰۶ مهر ۹۲ ، ۰۶:۲۱ محمدحسین درچین
با سلام
در یک کلام گویمت. دست مریزاد.
پاسخ:
پاسخ: سلام ممنون حج محمد حسین
۰۳ مهر ۹۲ ، ۰۸:۰۱ مسافر بهشت2312
سلام
با مطلب جدید در مورد عموی آسمانیم در خدمتم و منتظر حضور پر مهرتون هستم
قربون دایی ام بشم .نبینم ناراحت باشی....مزاح بید
هرسال باناگفته ها و ناشنیده هایی مواجه می شم که برام تازگی داره...
همیشه آرزوم این بود که جنگ رو تجربه می کردم.نه اینکه آدم جنگ طلبی باشم نه. من اون دوره از تاریخ کشور و شهر و خوونواده ام رو خیلی دوست دارم . یه چیزایی داشت که الان هیچ جایی پیدا نمی شه. من زندگی جدیدمو خیلی مدیون دایی شهیدم هستم.اینکه میگن شهیدزنده اس راست گفتن .دایی مجتبی در حق من و همسرم سنگ تموم گذاشت.خداکنه اون دنیام از شفاعتش بهره ببریم.
پاسخ:
پاسخ: سلام عزیزم منم مزاح بید .
انشاالله جنگ را هیچ وقت تجربه نکنی .
معلومه که شهدا زنده هستند نص صریح حضرت حق در کتاب مُنزل است.
در مورد این قضیه اگه مایل بودی بیشتر برام توضبح بده .
لایق شفاعتش باشیم انشاالله شفاعتمون میکنه
دوباره سلام
معلومه که مستحق بهترین ها هستند اما کاش ما هم مثل شهدا تمام هستیمان وقف خدا بود (البته منظورم توجیه کم کار های مسئولین نیست)
پاسخ:
پاسخ: دوباره علیکم السلام عزیزم
ایثار خیلی خوبه اما نباید باعث بشه که حق افراد خورده شود . روایت است که وقتی خبر کم کاری مسئولین برای خانواده شهدا به گوش حضرت امام رسیده بود از شدت ناراحتی صورتشان مثل گچ سفید شده بود .
سلام
خدا می داند از دل ما گفتید. تاریخ عزت مداری دزفول را در دوران دفاع مقدس هرگز نمی توان تغییر داد. این بی مهری ها سنگین و بی امان از مدت ها پیش انجام می شود ولی دزفول،دزفول است و کم کم با روشنگری های همه ی عزیزان این غبار کنار خواهد رفت و همه آگاه می شوند که حقیقت تاریخ چگونه بوده است.
[پاسخ
سلام حج ناصر ان شاالله
سلام
با پست پیشنهادی و انتقادی "هفته دفاع مقدس در دزفول" بروز هستم
منتظر نظرات تکمیل کننده شما همشهری عزیز هستم
یاحق
پاسخ:
پاسخ: سلام چشم
۰۱ مهر ۹۲ ، ۰۵:۳۲ سید احسان
آنجا پشت خاکریز بودیم و اینجا در پناه میز!

دیروز دنبال گمنامی بودیم و امروز مواظبیم ناممان گم نشود!

جبهه بوی ایمان میداد و اینجا ایمانمان بو میدهد.

الهی نصیرمان باش تا بصیر گردیم وبصیرمان کن تا از مسیر برنگردیم و آزادمان کن تا اسیر نگردیم.

(سردار شهید شوشتری)

بابا خسته نباشی متن بالا رو در یکی از ادارات که اتفاقا به شدت مصداق بود دیدم...
پاسخ:
پاسخ: سلام عزیزم
منم دو سال پیش این متن رو دیدم خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم و در همون روز پست زدم البته الان از آرشیو وبلاگم حذف شده . ممنون که دوباره یاد آوری کردی . دعا میکنم به یاری امام عصر از مصداق خارج شود انشاالله
۰۱ مهر ۹۲ ، ۰۴:۴۳ رهسپارقدیمی
سلام
جانا سخن از زبان ما گفته بودی ...
****
یادگار از پدرم کهنه تفنگی باقیست
ولباسی که برآن زخم فشنگی باقیست
یادگارپدرم دوش به من می نالید:
که ازقصه فقط هفته جنگی باقیست
پاسخ:
پاسخ: سلام حج مصطفی نفست حق و مایه دل گرمی است برار
سلام علیکم
باید بگم یه پست جدید نوشتید فقط موضوعش تکراری بود اون هم هر چه ازش گفته بشه بازم کمه.
امام امت چه زیبا فرمودند که دزفول دین خود را به اسلام ادا کرد.
پاسخ:
پاسخ: سلام عزیزم اون خصوصی رو که نوشته ایی از نظر من اشکال نداشت علنی بشه چون انتقاد عامل سازندگیه .
در مورد ضرب المثل بله شما درست میگید شهدا هیچ چشم داشتی نداشتند و برای او رفتند و مزدشان را گرفتند و به وجه الله نظر کردند اما غرض من بازماندگان جنگ (دزفول و مردمش )هستند که با همه این سختیها استحقاق و لیاقتش را دارند که تمام مشکلات شهری و فردیشان حل شود . به نظر شما ندارند؟؟؟
سلام
سید جان شما نوشتید کیست که نداند....
ولی من تقریبا هیچی ازش رو نمیدونستم.
ان شاء الله موفق و پیروز باشید.
پاسخ:
پاسخ: سلام عزیزم انشاالله همیشه بدانی.
هم تکراری؟؟؟؟؟
پاسخ:
پاسخ: سلام ای عصبانی عزیز
اول :که تغییرات زیادی در پست دادم . دوم: پارسال که نَهِشتِن تیَم زیر پامهَ بینهَ سوم: وَذَکِّرْ فَإِنَّ الذِّکْرَى تَنفَعُ الْمُؤْمِنِینَ چهارم : اَ جوارِ تلویزیون نَتَری پُکشه سرِ مو بِدروری
کیست که نداند..........
فکر میکنم باید بنویسید «کیست که بداند» چون اگه میدونستن که غمی نبود.
پاسخ:
پاسخ: آنهایی که باید بدانند میدانند برار و آنانی که نمیدانند خود را به نادانی میزنند وگرنه می دانند.......................
سلام سید
یاد آن رشادت ها بخیر
روح برادر شهیدت شاد باد
پاسخ:
پاسخ: ممنون مهندس از لطف شما
۲۹ شهریور ۹۲ ، ۰۶:۰۵ یار شیرین سخن
در اواخر جنگ که فشارها علیه ایران خیلی زیاد شده بود خردسال بودم ولی با همین کمی سن خاطرات زیادی از جنگ در ذهنم دارم وقتی همراه برادرم در کوچه بازی می کردیم هواپیماهای جنگی را میدیدم با دنباله سفید بسیار طولانی که تا مدتها پس از جنگ با دیدن هر هواپیمایی انتظار دنباله ی دودی سفیدش را داشتم یک روز هم صدای وحشتناکی به گوش رسید پدرم مرا در آغوش گرفته بود و گفت:توپِ زَندِن .. و من فکر کردم منظورش توپِ بازیه!!!

پاسخ:
پاسخ: عجب توپی ..............