سرزمین خاطره ها

دزفول ! برای آنانی که با زلال رودش سیراب شده اند و پرورش یافته اند در هر نقطه از کره خاکی که سکنی گزیده اند سرزمین خاطره هاست

سرزمین خاطره ها

دزفول ! برای آنانی که با زلال رودش سیراب شده اند و پرورش یافته اند در هر نقطه از کره خاکی که سکنی گزیده اند سرزمین خاطره هاست

سرزمین خاطره ها

عمری به جز بیهوده بودن سر نکردیم
تقویم ها گفتند و ما باور نکردیم
در خاک شد صد غنچه در فصل شکفتن
ما نیز جز خاکستری بر سر نکردیم
دل در تب لبیک تاول زد ولی ما
لبیک گفتن را لبی هم تر نکردیم
حتی خیال نای اسماعیل خود را
همسایه با تصویری از خنجر نکردیم
بی دست و پا تر از دل خود کس ندیدیم
زان رو که رقصی با تن بی سر نکردیم

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

عکس

جمعه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۲، ۰۲:۴۴ ق.ظ
اینجا کجاست ؟؟؟؟

راهنمایی : این نرده مربوط به یک دبیرستان است که تابلو آن واضح نیست و روی دیوار

روبرو تبلیغ کانادادرای و آرم آن است .

1

                 طبق نظر جناب  آقای حاج امیر ابراهیمیان این عکس مربوط به خیابان خاقانی

 واقع در خیابان امام خمینی شمالی  (نام جدیدش را نمی دانم) است و نرده های عکس

 مربوط به دبستان کاشف است که اکنون به دبستان ایمان تبدیل شده است

۹۲/۱۱/۲۵ موافقین ۰ مخالفین ۰
سید سرزمین خاطره ها

نظرات  (۳۲)

۱۰ اسفند ۹۲ ، ۲۰:۰۴ رهسپارقدیمی
سلام حج آقا
یکبار دیگر آمدم تا بگویم اصلا نمی دانم اینجا کجاست ! چون بین علما هم اختلاف است که بالاخره این عکس مربوط به کجاست ؟ لذا هم شما و هم حاج امیر که این عکسها از آستینش بیرون می آیند باید پاسخ گو باشید ! حج امیر کسونم یه عکسی اَ امروزش گره نشونمون دهه .
پاسخ:
پاسخ: سلام حج مصطفی
واقعا موندمهَ مینیش ........
ما از سال 49 در این محله بودیم. خودم هم مدرسه کاشف درس خواندم. روبروی مدرسه همیشه مسکونی بود الا یک قطعه زمین مستطیل شکل و نه چندان بزرگ. حصار مدرسه میله داشت اما زیر میله ها تا حد تقریبا یک متر دیوار بود که در این عکس دیده نمی شود. به هر حال این تصویر هیچ شباهتی به دیوار مدرسه کاشف ندارد.

پاسخ:
پاسخ: سلام احسنت آقا رضای عزیز دقیقا" من هم به سیمان زیر نرده ها ایراد داشتم و همان ساختمان های روبروی ان حتی زمین روبروی آن را هم بیاد ندارم در هر حال از نظر من اثبات شده نیست . لابد خبر دارید که منزل ما هم یک چهار راه با مدرسه فاصله دارد.
۰۸ اسفند ۹۲ ، ۰۱:۴۵ صدای تنهایی
سلام علیکم
دگه سختر تر اَ یا نبید؟
پاسخ:
پاسخ: سلام
نع........
۰۷ اسفند ۹۲ ، ۰۱:۴۱ خیابان خاقانی ای !
با اینکه دوران کودکی خود و دبستان تا بعد از جنگ را در آن خیابان بوده ام - ولی این تصویر برایم حلاجی نمیشود.
جوی فاضلاب هم نیست - منازل روبروی مدرسه خیلی قدیمی هستند - عجیبه که در تصویر زمین خالی است.
پاسخ:
پاسخ: البته دقت کنی جوی آب هست من واضح ترش رو دارم موقع آپلود تار شد .همه امیدم اینه مه تاریخ عکس قبل از سال 48 باشه . چون من از 48 وارد دبستان شدم یادم نیست روبروش خونه نباشه .
۰۷ اسفند ۹۲ ، ۰۱:۳۴ خیابان خاقانی ای !
این تصویر مربوط به قبل از احداث بهداشت بوده ؟ چون بهداشت چسبیده به آن دبستان است.
پاسخ:
پاسخ: این تصویر حتما" باید قبل از سال 48 باشه چون از 48 که من اول دبستان بودم یادم نیست دبیرستان بوده باشه . بهداشت هم فکر کنم حول و حوش 56 ساخته شده باشه .
۰۷ اسفند ۹۲ ، ۰۱:۳۲ خیابان خاقانی ای !
سلام آقا سید
راهنمایی نبود - به چاله انداختن بود !!!
دبستان کجا - دبیرستان کجا !!!!؟؟؟
ضمناً خیابان دو بار تغییر نام داده - امام موسی کاظم ( ع ) و سپس رودکی ( الان اگر تغییر یافته نمیدانم )
ضمناً مجدد ! دبستان فتح شده نه ایمان ( البته اطلاعات من مربوط میشه به 10 سال پیش - اگر در این 10 سال اخیر نامش شده ایمان اطلاع ندارم ) - خودم فارغ التحصیل ! مقطع ابتدایی این دبستان بوده ام.
پاسخ:
پاسخ: سلام برار
البته من هم به سختی قبول کردم که خودش باشه چون من هم 5 سال ابتدایی رو اونجا بودم ولی خب چون حاج امیر ابراهیمیان گفتند من هم قبول کردم . اسم فتح یادمه ولی الان ایمانه .
وووووووویییییی پ کجاس اخیر

راستی سلام
پاسخ:
پاسخ: سلام
نَ دو نُم .........................................
سلام حجی
پست جدید گرای صفر:
هشدار! آیا ایران شبیه اوکراین میشود؟
پاسخ:
پاسخ: سلام حسین آقا خدمت میرسم
وقتی راه رفتن آموختی، دویدن را بیاموز

و دویدن که آموختی، پرواز را.

راه رفتن را بیاموز، زیرا راه هایی که می روی جزئی از تو می شود

و سرزمین هایی که می پیمایی بر مساحت تو اضافه می کند.

دویدن را بیاموز چون هر چیز را که بخواهی دور است

و هر قدر که زود باشی، دیر.

و پرواز را بیاموز، نه برای اینکه از زمین جدا باشی،

برای آن که به اندازه فاصله زمین تا آسمان گسترده شوی.

من راه رفتن را از یک سنگ آموختم، دویدن را از یک کرم خاکی

و پرواز را از یک درخت.

بادها، از رفتن به من چیزی نگفتند،

زیرا آنقدر در حرکت بودند که رفتن را نمی شناختند!
پلنگان، دویدن را یادم ندادند زیرا آنقدر دویده بودند که دویدن را به یاد نداشتند.

پرندگان نیز پرواز را به من نیاموختند، زیرا چنان در پرواز خود غرق بودند که آن را به فراموشی سپرده بودند!

اما سنگی که درد سکون را کشیده بود، رفتن را می شناخت

و کرمی که در اشتیاق دویدن سوخته بود، دویدن را می فهمید

و درختی که پاهایش در گل بود، از پرواز بسیار می دانست!

آنها از حسرت به درد رسیده بودند و از درد به اشتیاق و از اشتیاق به معرفت.

درود بر تمام همنوردان………
سلام.......


پاسخ:
پاسخ: سلام
سلام سید
هنوز پیداش نکردی.راستش من هم نمی دانم کجاست . اما خب وقتی از بیست و خرده ای نفر پرسیدی بلد نبودند برو از پلیس کمک بگیر. برو تا شب نشده .

پاسخ:
پاسخ:
سلام مهران عزیز این بست رو اینترپل هم نمیتونه حل کنه
۰۳ اسفند ۹۲ ، ۲۲:۰۵ مهران موزون
سلام سید
نمای زیبایی را برای وبلاگت انتخاب کرده ای.
مبارک باشد
پاسخ:
پاسخ: سلام مهندس ممنون از لطف شما
۰۲ اسفند ۹۲ ، ۰۲:۴۵ امیرابراهیمیان
سلام سید عزیز.با عرض معذرت اسم مدرسه رو من تا حالا اشتباه گفتم.این مدرسه یا دبیرستان در خیابان رودکی بین سمیه و صابرین است و اسم قدیمش کاشف بود.الان شده مدرسه ایمان.خودم رفتم و از نزدیک بررسی کردم.اگر در تصویر مشاهده کرده باشی یک جفت پایه برق چوبی که روی اونها ترانس برق نصب شده و قسمتی از یکی از پایه ها در جوی فاضلاب قرار گرفته.جای این پایه ها الان هم معلومه و بجای پایه های چوبی پایه های بتونی نصب شده.از آثار باقی مانده میتونیم به دیوار بهداشت جنب این مدرسه اشاره کرد که هنوز هم قسمتی از این محل دیوارش همون میله های آهنی است که در تصویر ثبت شده
پاسخ:
پاسخ: سلام حج امیر برار به زحمت افتادید که رفتید برای بازدید امکانش هست اما من به سه دلیل شک دارم چون من 5 سال ابتدایی را در دبستان کاشف گذرانده ام :
اول اینکه منازل روبروی مدرسه بعید است بعد از مدرسه ساخته شده باشند .
دوم ارتفاع بایه سیمانی زیر نرده ها بلند تر بود .
سوم فکر نمیکنم دبستان کاشف روزی دبیرستان بوده باشد چون اگر بود اخوی حقیر که از من بزرگتر است مجبور نبود این همه راه به دبیرستان امام(پهلوی ) برود .
با این حال نظر شما قابل بررسی است .
۰۲ اسفند ۹۲ ، ۰۲:۳۹ مهران موزون
سلام.
من تسلیمم.
پاسخ:
پاسخ: سلام مهندس
اردتمندیم
سلام به هر دو سید
سید مجتبی فکر کرده تقلب کردم، عرض کردم خیلی سخته تقلبی هم فایده نداره. اون یه حدس بود که ظاهرا. اشتباس. البته راهنمایی در کنار تقلبی هم فایده ای نداره.
راستی شما اگه نمی دونید کجاس پس چطور راهنمایی می کنید؟
سید مجتبی جایزه کجا بود؟ می خوای بگم سیدها ... حیف که نمی شه بگم
سید مجتبی رفتی قم، زیارت. سلام ما را هم به عمه سادات برسونید.
پاسخ:
پاسخ: سلام
راهنمایی رو که نوشتم توی اصل عکس واضحه ولی موقع آپلود تار شده همون رو نوشتم .
۳۰ بهمن ۹۲ ، ۲۱:۰۰ صدای تنهایی
ههههه لک نمهلام اندوو اومم
نخی بچونته بیمه عمر کانام؟؟؟؟
پاسخ:
پاسخ: خدا مشتریاتهَ زیاد کُنا به حق پنج تن...........
۳۰ بهمن ۹۲ ، ۲۰:۵۹ صدای تنهایی
اندو اومم ههه
نازی قالبتم قشنگه مبارکت حجی
پاسخ:
پاسخ: ممنون
۳۰ بهمن ۹۲ ، ۲۰:۵۸ صدای تنهایی
موکه ندونام کجاس؟ بابا یه راهنمایی چیزی ایلاس اولاس کجاس؟
پاسخ:
پاسخ: مَم نَدونُم !!!!
۳۰ بهمن ۹۲ ، ۰۸:۰۸ یار شیرین سخن
سلام دایی جان این تصویر متعلق به هر جایی که هست خیلی خیلی شبیه به جاده ساحلی گلستانه پشت بیمارستان گلستان اهواز حتی اثر پل هم از دور دیده میشه ولی عکس هایی که میذارید همه از دزفولن تو فکرم کجاست که اینقد شبیه این جاده است که گفتم؟؟؟
پاسخ:
پاسخ: سلام عزیزم
نع
۳۰ بهمن ۹۲ ، ۰۵:۱۴ محمد حسین درچین
با سلام به سیدجان
سرزمین خاطره های شما همانند (چمدان آبی)گویی رازهای ناگفته دارد
جانا سخن از سرّ درون می گویی...
آری هنوز هم بعضی چیزها را نمی توان در فضای مجازی گفت .

پاسخ:
پاسخ: سلام برار ارادتمندیم
سلام
مو خو اولش مرسم شهید آبادهولی دیگه جناب منتظر با تقلب گفت.
حالا اگه جایزه ای هم در کار هست میام میگیرم تا بهشون برسونم آخه ممکنه هفته دیگه برا دست بوسی خدمت برسم.
پاسخ:
پاسخ: سلام
بله؟ مَر درست گفتهَ؟ مو خودوم هم نَدونُم کجاس دلبندم!!
سلام دایی به روزم ....
من دیگه دارم مطمئن میشم که اونجا طرفای نماز جمعه و دبیرستان امامه(البته الان امامه اسم سابقش و نمیدونم)
پاسخ:
پاسخ: سلام گلم
معلوم نی !!!
۲۹ بهمن ۹۲ ، ۲۱:۳۶ یار شیرین سخن
سلام دایی جونم من مطمئنم که همون جاییه که گفتم
راستی یه چه فهمیدمه مری نخی آیی؟؟!!!!!
پاسخ:
پاسخ: سلام
سلام علیکم
واقعا سوال سختیه، تقلبی هم فایده ای نداشت.
به نظرم رو به روی بیمارستان بزرگ دزفوله. تیپ ۲۹۲ زرهی سرلشکر شهید آزادی.
چون سربازی توی تصویر بود و دیوارش شبیه اونجاس، احتمال دادم تیپ ۲۹۲ باشه.
البته عکسش خیلی قدیمیه شاید مربوط به قبل از انقلاب باشه.
پاسخ:
پاسخ: سلام
بله قبل از انقلابه .
سلام
ایچون اصلن ور دزفیل نَمبره!!!
پاسخ:
پاسخ: سلام حاج مسعود حج امیر و جواب دَهَ!!!
۲۹ بهمن ۹۲ ، ۰۷:۰۵ یار شیرین سخن
سلام قالب جدید مبارک
جواب معما که رو میشه؟؟؟
پاسخ:
پاسخ: سلام ممنون عزیزم
خُمَم نَدونُم !!!!!!!!!!!!!
سلام دایی
نمی دونم کجاس ولی خیابونش خیلی شبیه
به طرفای نمازجمعه و کلا جنوب شهره
ما بچه بالاشهریم یه عکس از بالا شهر
بندازین

پاسخ:
پاسخ: سلام هووووووووم
۲۶ بهمن ۹۲ ، ۲۰:۱۰ رهسپارقدیمی
سلام آقا
نم گووم چون اصلن ندونم !
پاسخ:
پاسخ: سلام حج مصطفی حج امیر هست هزار ساله با
خیلی سخته!
راهنمایی نیاز داره.

به روزم...
پاسخ:
پاسخ: راهنما : حاج امیر ابراهیمیان
۲۵ بهمن ۹۲ ، ۰۸:۳۸ یار شیرین سخن
سلام
این تصویر خیلی شبیه جاده ساحلیه اهوازه پشت بیمارستان گلستان البته خیلی سال پیش!!!
په اچه ن اومی بندیرت بیدم یعنه

پاسخ:
پاسخ:
سلام عژیزم اومم با گوشی بودم نظر ندادم.
دانستنش چه فایده ای دارد ؟

پاسخ:
پاسخ:
هیچ.!!
سلام
خوشحالم که بالاخره آپ کردید.
بازم سوالای سخت سخت
تقلبی می کنم ببینم می تونم جوابش بدم.
حالا جایزه اش چیه؟ ارزش تقلبی داره؟
پاسخ:
پاسخ: سلام جایزه ؟؟؟
بیمارستان بزرگ دزفوله؟

«پیشنهادی به دولت» را هم در گرای صفر بخوانید
پاسخ:
پاسخ: بیمارستان بزرگ؟؟؟؟