سرزمین خاطره ها

دزفول ! برای آنانی که با زلال رودش سیراب شده اند و پرورش یافته اند در هر نقطه از کره خاکی که سکنی گزیده اند سرزمین خاطره هاست

سرزمین خاطره ها

دزفول ! برای آنانی که با زلال رودش سیراب شده اند و پرورش یافته اند در هر نقطه از کره خاکی که سکنی گزیده اند سرزمین خاطره هاست

سرزمین خاطره ها

عمری به جز بیهوده بودن سر نکردیم
تقویم ها گفتند و ما باور نکردیم
در خاک شد صد غنچه در فصل شکفتن
ما نیز جز خاکستری بر سر نکردیم
دل در تب لبیک تاول زد ولی ما
لبیک گفتن را لبی هم تر نکردیم
حتی خیال نای اسماعیل خود را
همسایه با تصویری از خنجر نکردیم
بی دست و پا تر از دل خود کس ندیدیم
زان رو که رقصی با تن بی سر نکردیم

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

قضاوت با شماست !!!!

شنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۲، ۱۰:۴۳ ب.ظ
لطفا" قضاوت کنید

جمعه شب حدود ساعت ۱۲ مقابل مغازه های حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها بودم . قبل از عزیمت به سمت منزل ، ضعیفه فرمود : اکثر مهرهای نماز در منزل شکسته یا سیاه شده اند. چند مهر خوب بخر !!!! حسب الامر ایشان به یکی از مغازه ها مراجعه کردم و سه عدد مهر بزرگ و درجه یک برداشتم و از فروشنده پرسیدم : چقدر تقدیم کنم ؟ فروشنده جوانی بود با محاسن پر و نسبتا" بلند . گفت : قابل نداره ۶ تومن !!!! به شوخی گفتم شیعه بودن هم خرج دارد کاش سنی بودیم !!!!!!!! با گفتن این جمله فکری به ذهنم رسید و بلافاصله در حالی که ۵ هزار تومن روی میزش گذاشته بودم گفتم : هزار تومن تخفیف بده در مقابل دورکعت نماز به نیت خودت و پدرت میخوانم !!! گفت : نه راهی ندارد . گفتم : من بجای تو بودم قبول میکردم ضرر میکنی . گفت نه حرفش را هم نزن . هزار تومن مابقی را دادم و برای آخرین بار گفتم : ضرر کردی !!! به نظر شما  دورکعت نماز بیشتر ارزش دارد یا ۱۰۰۰ تومن !!!! کدام یک می ماند ؟

۹۲/۱۱/۰۵ موافقین ۰ مخالفین ۰
سید سرزمین خاطره ها

نظرات  (۱۹)

همینکه گفتید کاش سنی بودیم حتی به شوخی. جایی برای اعتماد به شما باقی نمی ذاره.
اینکه بخوای به زور جنس خودتو به مردم بفروشی کارت غلطیه.
از کجا می دونی نماز شما بهتر از نماز اون کاسبه خوب خودش 2 رکعت نمازو می خونه وپولشو تو جیبش می داره.مجبور هم نیست جنس شما که همون نماز باشه بخره.
شما هم مجبور نبودی مهر اونو بخری.
اینکه زنها ضعیفه هستن کاملا درسته ولی مروت نیست ضعف ادمها رو به رخشون بکشی
پاسخ:
پاسخ: در سرزمین خاطره ها آنان که خوبند همیشه سبزند و آنان که محبتها و دوستیها را بر قلبشان برافراشتند همیشه به یاد می مانند
۰۲ اسفند ۹۲ ، ۲۲:۳۷ فاطمه خلف سیدی
سلا م دایی جا ن واسه ی اون مغازه دا ر جدا متا سفم البته 6 هزار تو من اونم واسه ی مهر گرونه چه بی انصا ف بوده را ستی برای عید کی تشرف میارید مشتاق دیدا رتو ن هستیم

پاسخ:
پاسخ:
سلام عزیزم . معلوم نیست هنوز برای عید برنامه ریزی نکردیم .
اولا بهتر نیست از کلمات مناسب تری استفاده کنید به جای ضعیفه
دوما شاید فروشنده فکر کرده از کجا بدونه نماز شما به یه دو هزای بیارزه که با یه هزاری معاملش کنه من باشم هزاری رو از شما می گیرم سعی می کنم با خلوص نیت صدقه بدم . اینجوری احتمال کلاه رفتن به سرم هم کمتره
پاسخ:
پاسخ: سلام ضعیفه کلمه بدیه؟ امیده جان
۱۱ بهمن ۹۲ ، ۰۴:۵۰ دخـتــراטּ بـــصـــیـــرت
ســلــامــ و عــرضــ ادبــ خــدمــتــ شــمــا.
مــمــنــونــ از مــطــالــبــ زیــبــا و آمــوزنــدتــونــ
اگــر قــابــل دانــســتــیــد،بــه وبــلــاگــ مــن هــم ســری بــزنــیــد

بــا تــشــکــر.
پاسخ:
پاسخ: سلام
سلام
من موافق کار شما نیستم
من اگر بودم از همان اول پول را می‌دادم بدون هیچ گونه چانه زدن!
به نظر من کار شما اشتباه بوده است
البته امیدوارم که از نظرم ناراحت نشوید
پاسخ:
پاسخ: سلام نیاموختی دلبندم
اصلا" من به قصد تخفیف هزار تومن چانه نزدم . اصلا من اهل چانه در معامله نیستم .
من یک جریان را زیر سوال بردم .
سلام سید
من ملاحظاتی دارم:
1-من بعضی وقتها از کسی درخواستی می کنم که به هر دلیل توانایی اجابتش را ندارد. با خودم عهد می کنم که دیگران را در شرایطی قرار ندهم که در عالم دوستی و رفاقت شرمنده شوند . چرا می گویم شرمنده چون خودشان بعد از کلی تلاش آخرش همین را به من می گویند و من در پاسخ می گویم من نباید شما را در این شرایط قرار می دادم.
2- کاسب دنبال درآمد است و چانه زنی هم عادت همه مشتریهاست. شما درخواستی کردید او اجابت نکرد اما همین پاسخ منفی به من مشتری در بعضی جاها برمی خورد.
3- من بحای شما باشم همان دو رکعت را برای امواتش می خوانم. رمز آرامش توی همین کار است.
پاسخ:
پاسخ: سلام حاج مهران عزیز
من با یک تفکر و یک جریان مشکل دارم با تفکر التقاط دین با مال دنیا من سالهاست در حسرت برگزاری روضه خوانی در منزل مانده ام چرا ؟ چون اعتقاد دارم پرداخت پول بابت روضه خوانی و مداحی .................. ولش کن گَ گَ
تا قبل از مرحوم آیت الله حائری گرفتن اجرت بابت سه چیز حرام بود روضه خوانی / طبابت/ مرده شوری . دوتای آخر که واجب کفایی هستند و نمیتوان بابت واجب پول گرفت .......برار طولانی است در پستی مفصل مینویسم .
سلام
با فقط یه ایرانی میتونه!!! بروزم خوشحال میشم یه سر بزنی.
پاسخ:
پاسخ: سلام عزیزم میام
سلام علیکم
کامنت عمومی براتون گذاشتم ولی ظاهرا تایید نشده!
من اگه به جای فروشنده بودم می گفتم اگه قول بدید دو رکعت نماز مقبول بخونید نه تنها ازتون هیچ هزینه ای نمی گیرم اگه چیز دیگه ای هم لازم دارید بفرمایید تقدیمتون کنم.[ نیشخند]
ما خیلی کارهای خوب مثل نماز خوندن انجام می دیم اما آیا همه اونا مورد قبولن؟ اگه قبول شدن پس چرا تو زندگی معنویمون درجا می زنیم؟
پاسخ:
پاسخ: سلام عزیزم
کامنت تایید نشده موجود نیست !ممنون
۰۷ بهمن ۹۲ ، ۱۹:۳۱ یار شیرین سخن
سلام بر خان دایی عزیزم
اولا واقعا 3تامهر6هزارتومن گرونه اونم تو شهر قم که مرکزشونه یادمه زندایی عزیزم مهر خیلی زیبایی از شهر قم برای سجاده ی توی جهیزیه ام آورد که هنوز هم دارمش انصافا هم زیباست و هم جنسش خوبه دستتون درد نکنه
دوما این جوون شایذ با خودش فکر کرده کسی که بهش پیشنهاد دو رکعت نماز در قبال تخفیف رو داده تخفیف رو می گیره و نماز نمی خونه!!


پاسخ:
پاسخ: سلام عزیزم
شاید شاید .....................
سلام
برای فردی که نماز رو درک کرده و ازش لذت میبره (نمازش مقبول درگاه باری تعالی هست) روی نماز قیمت نمیذاره همون جوری که اگر تمام درختان قلم شون و تمام دریاها مرکب نمیتوانند ثواب یک رکعتش رو بنویسن.
نکته دوم اینه که اگر قرار باشه من نماز بخونم 1000 تومن که سهله 2 ریال هم نمیارزه!!
ولی اگه قرار باشه مومنین(شما) نماز بخونن نمیشه روش قیمت گذاشت.
ضمنا اون ضعیفه خیلی جالب بود و البته تامل برانگیز چون دزفولیها به خانوم خونه میگن بچون ولی من احتمال میدم که تو قم بگن ضعیفه چون بالاخره آدم هرجا زندگی کنه همرنگ جماعت میشه!! همونجوری که من اگه خیلی تو وطن دوم بمونم ممکنه بگم بالامجان.
پاسخ:
پاسخ: سلام عزیزم
اینا هم خودش مطالب قابل بحثیه !!!
۰۷ بهمن ۹۲ ، ۰۸:۲۸ امیرابراهیمیان
سید بیو گومت ای میم خود او دکوندار نی اومسه دوماته گرفته رسیده ور وبلاگت
پاسخ:
پاسخ: ممکنه حج امیر ..................
سلام دایی جون
آدم یه مشت خاک داشته باشه و روش نماز بخونه بهتره تا با نام شیعه و دین تجارت کنه!!! 3تامهر 6000 تمن؟؟؟بحران اقتصادی تا مهر هم رسید؟؟
پاسخ:
پاسخ:
پاسخ: سلام عزیزم ولش کن میترسم آقای میم یا خانم میم ناراحت بشه .
۰۷ بهمن ۹۲ ، ۰۶:۵۶ یاسر قربانی
سلام
راستش دو رکعت نماز حتما ماندگارتره ولی ایشون نقدشو به نسیه نداده
حالا اگه اون جوون می گفت : هم 6000 تومنو بدین و هم دو رکعت نماز بخونین و شما رو به ثوابش بشارت میداد ، چی می گفتین؟؟
یـــــــــــــ زهر ـــــــــــــــــاعلی(ع)
پاسخ:
پاسخ: سلام یاسر جان راستش میخواستم بهش بگم پس من 8 تومن میدم تو برام نماز بخون از یه چیزی ترسیدم ...............
قصه ی خوابیدن وجدان ها


روی خوابیدن اصحاب کهف را هم


سفیـــد کرده است!


خدایا آیه ای هم برای اینها نازل کن!
پاسخ:
پاسخ: سلام
صددرصد شما مقصرید به چند دلیل :
1ـ شما ( مهر بزرگ و درجه ی یک ) برداشته اید پس باید هزینه ی جنس درجه ی یک را هم بپردازید
2ـ شما جنسی را که ماییه ی امرار معاش کسی است واسطه ی امری قدسی و معنوی کرده اید این شخص از این راه برای خانواده اش روزی حلال کسب می کند اما شما سود او را منوط به خواندن دورکعت نماز کرده اید قطعا هیچ کس از خواندن نماز بر درگذشتگان خود ناراحت نمی شود اما گرو نگه داشتن آن در مقابل کسب روزی اصلا صحیح نیست و شما نمی بایست از اساس چنین درخواستی بنمایید جنابعالی می توانستید بر گرفتن تخفیف اصرار بورزید و به قول معروف چانه بزنید اما گذاشتن (شرط) آنهم خواندن نماز بر درگذشتگان فروشنده اصلا صحیح نیست و تازه محکوم کردن او به واسطه ی نپذیرفتن شرط شما که ظلم در حق اوست
3 ـ اگر قرار باشد این فروشنده به درخواست هر مشتری اینگونه تخفیف بدهد به امید خواندن فاتحه ونماز بر امواتش چه کسی دخل و خرج او را باید تامین کند ؟
4 ـ جنابعالی با نوشتن این پست زمینه ی ( راندن ) بر فرد مسلمان کاسبی را فراهم کرده اید و تنها به این دلیل که به شما هزار تومان تخفیف نداده است به دیگران اجازه می دهید که او را ( لیوه ) و ( چاره زغال) بنامند در حالیکه او توان دفاع از خودش را ندارد
5 ـ سید بزرگوار عجله کردی . این رسم مسلمانی نیست
پاسخ:
پاسخ: سلام میم عزیز
من قضاوت را با خوانندگان گذاشته ام . بنا هم نیست هر کس میخواند تاییدم کند و به به چهچه کند . اما من هم به عنوان یکی از اعضای فضای سایبری دارای یک رای هستم و با دلایل محکم میتوانم نظرم را به اثبات برسانم ولی در بستر سایبری نه .
من هم بند 5 را قبول ندارم (جالب است بند 5 ) اتفاقا" نه عجله کرده ام نه رسم مسلمانی را زیر پا گذاشته ام من اسمی از کسی نبرده ام من یک تفکر را زیر سوال برده ام تفکری که سالهاست روح و جانم را مانند خوره خورده است همان که رئیس مذهب تشیع حضرت امام جعفر صادق علیه السلام در اصول کافی فرموده اند : هر کس دین را مایه معاش خود قرار دهد از ما نیست ................. برادر عزیز بیش از این صلاح نمی بینم در این فضا توضیح دهم ...........
۰۶ بهمن ۹۲ ، ۰۶:۵۱ مهران موزون
من جای شما باشم از سنگهای زیبای رود دز میبرم خونه و باهاش نماز میخوانم.
پاسخ:
پاسخ: حرف به جایی است مهندس بعضی از سنگهای دز روزی زیر پای شهدای بزرگ شهر بوده اند و تقدسشان کم نیست کاش به زبان می آمدند.
۰۶ بهمن ۹۲ ، ۰۵:۴۰ امیرابراهیمیان
ای خدا کمر همچی دکونداریه نمبره.لیوه دو رکعت نماز سیده نخی اما سی 1000تمن خوته کوشی.ای چاره زغالت
پاسخ:
پاسخ: چه گووم حج امیر برام. می ایی دورِ زمونهَ همهَ چی بیسهَ پیل.
۰۶ بهمن ۹۲ ، ۰۳:۲۹ رهسپارقدیمی
سلام حاج آقا
اولا سالروز ورود حضرت معصومه (س) را به قم به شما مجاوران ان حضرت تبریک می گویم .
ثانیا چرا لفظه " ضعیفه" را بکار بردی ؟ نترسیدی آ مجتبی سکتَ زنه پیش مارش ؟
ثالثا شما چرا مهر گران خریدید که بنده خدا ضرر کنه و حاضر نشه دو رکعت نماز را هزار تومن بفروشه
نتیجه : شما مقصرید ...
پاسخ:
پاسخ: سلام حج مصطفی
بر شما هم مبارک .
خوشونهَ کُشِن ضعیفه ن دگهَ یا نه برام ؟
البته آمجتبی سُکُمهَ پیش زن عموِش وا زَنه که دونُم نَمزنهَ.
تقصیرم را میپذیرم.
سلام.
نمیخوام پیش داوری کنم اما با این تفاسیری که شما فرمودید واقعا برای همچین آدمی متاسفم...
پاسخ:
پاسخ: سلام منم همینطور...........