سرزمین خاطره ها

دزفول ! برای آنانی که با زلال رودش سیراب شده اند و پرورش یافته اند در هر نقطه از کره خاکی که سکنی گزیده اند سرزمین خاطره هاست

سرزمین خاطره ها

دزفول ! برای آنانی که با زلال رودش سیراب شده اند و پرورش یافته اند در هر نقطه از کره خاکی که سکنی گزیده اند سرزمین خاطره هاست

سرزمین خاطره ها

عمری به جز بیهوده بودن سر نکردیم
تقویم ها گفتند و ما باور نکردیم
در خاک شد صد غنچه در فصل شکفتن
ما نیز جز خاکستری بر سر نکردیم
دل در تب لبیک تاول زد ولی ما
لبیک گفتن را لبی هم تر نکردیم
حتی خیال نای اسماعیل خود را
همسایه با تصویری از خنجر نکردیم
بی دست و پا تر از دل خود کس ندیدیم
زان رو که رقصی با تن بی سر نکردیم

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

مخاطب خاص

يكشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۳، ۰۷:۵۶ ب.ظ

مخاطب خاص سلام

نه وبلاگی برای پاسخ داری نه ایمیلی !!! کاملا" یک طرفه ایی !!! چه کنم ؟؟!!! نمیدانم کیستی و هدفت چیست اخوی نمیدانم چه علاقه ایی به ابول نقشینه داری یا من چه صنمی با ابول نقشینه دارم ؟ مگر در ساختن بازیگران تاریخ دزفیل من نقش داشته ام ؟ من نه در بوجود آمدن ابول نقشینه نقش داشته ام نه در بوجود آمدن عبده حیدر نه مهدی گر نه ........ همان گونه که در بوجود امدن مردان خوب خدایی چون بهمن درولی ، حمید صالحی ، سید جمشید صفویان و...... نقش نداشته ام . برادر ناشناس این چه ستمی است که بر من روا می داری ؟ هرچه فکر میکنم به چه گناهی باید این نیشها را تحمل کنم عقلم قد نمی دهد . کامنت دوسال پیشت برای وبلاگنویس تازه کاری چون من چنان مهلک بود که با حذف وبلاگم روزهای زیادی روحم را بهم ریختم اما اکنون فضای مجازی را بیشتر شناخته ام . تو که از همه چیز من خبر داری و میدانی که من همه مراحل را طی کرده ام . به قول قدیمی ها آردهایم را بیخته ام . نه دنبال نانم و نه دنبال نام . حضورم در فضای مجازی تنها به خاطر علاقه و عشق شخصی و بازگشت به نوستالژی های گذشته ام و صد البته دور بودن از زادگاهم است . در مورد آن سوال که پرسیده ایی . لابد خبر داری که من سال 1371 شهر را ترک کرده ام .پس 8 سال خونین را در منطقه جنگی حضور داشته ام گهی در شهر گهی در جبهه !! اصلا مگر دزفول شهرش با جبهه اش تفاوت داشت ؟؟. اینها را نگفتم تا برای فخر فروشی باشد گفتم تا روشن شوی . من وظیفه ندارم به شمای ناشناس  رزومه ارائه کنم زندگی من از اول تا کنون مانند آفتاب روشن است اما علت این کنایه های حضرتعالی را نمی فهمم . بقول دزفیلیون دوستی بی علت دیده ایم اما دشمنی بی علت ندیده ایم . برام مترس مگر نه این است که مرا خوب می شناسی؟ پس میدانی که خیلی بی آزار تر از آنم که نیاز به نقاب داشته باشی. تا توانی دلی بدست آور دل شکستن هنر نمی باشد گَ گَم اگر مسلمانی و به روز حشر ایمان داری بدان تا زمانی که روشن نکنی چه هدفی داری ترا نخواهم بخشید .

پی نوشت : از ساحت مقدس شهدای عزیز که برای نشان دادن صنعت تضاد از آنها نام برده ام پوزش میطلبم.

۹۳/۰۶/۱۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
سید سرزمین خاطره ها

نظرات  (۹)

۳۰ شهریور ۹۳ ، ۱۷:۰۴ مهران موزون
سلام
گفتم عرض ادبی کرده باشم به آن همشهری گرامی بیرون از دزفول که فرموده اند پردازش به لهجه و زمین دزفول موجب سرزنش ایشان است.
۲۹ شهریور ۹۳ ، ۱۰:۵۸ مهران موزون
خسته نباشی سید
======
امام خامنه ای (مدظله) : اگر یک ملتى احساس عزت نکند، یعنى به داشته‌هاى خود - به آداب خود، به سنن خود، به زبان خود، به الفباى خود، به تاریخ خود، به مفاخر خود و به بزرگان خود - به چشم حقارت نگاه کند، آنها را کوچک بشمارد و احساس کند از خودش چیزى ندارد، این ملت براحتى در چنبره‌ى سلطه‌ى بیگانگان قرار میگیرد.
پاسخ:

       سلام مهندس

درمونده نباشی اخوی .

ببخشید متوجه نشدم که این جمله حضرت آقا را به چه علت در کامنت آورده اید .

۲۶ شهریور ۹۳ ، ۱۵:۵۵ یک همشهری بیرو ن ازدزفول
ای کاش اینقدر تعصب بی مورد ازلهجه وزمین دزفول ازخود نشان نمی دادی که مایه سرزنش ماتوسط دیگران نشده و نوشته هایتان ازشهدا اثرگزاربود
پاسخ:

       سلام همشهری

ببخشید متوجه نشدم . تعصب؟ کجای پست های حقیر بوی تعصب به لهجه و خاک میده ؟

من در مورد شهرم فقط احساسات نوستالژیکی (خاطرات کودکی) را دارم که احتمالا" ناشی ار دوری 21 ساله از شهر است .

لطفا" برای حرفتان در پستهای بنده مصداق بیاورید ممنون میشوم

سلام اقا سید ارادت داریم .
پرسیدند : بهشت را خواهی یا دوست ؟ گفتم جهنم است بهشت بی دوست .
تقدیم به آسید رضای عزیز:
دلت شاد و لبت خندان بماند
برایت عمرجاویدان بماند
خدارا میدهم سوگند برعشق
هرآن خواهی برایت آن بماند
بپایت ثروتی افزون بریزد
که چشم دشمنت حیران بماند
تنت سالم سرایت سبز باشد
برایت زندگی آسان بماند

اقا سید ناراحت نشوید به قول دوست خوبمون الف دزفول: دنیا مجازی، هم پُرَه تیرِ ول و ترکش ول از آدمونِ ول . . .

ول شون کن. انشاالله خداوند متعال به راه راستشان هدایت نماید.

واما ای مردک ،که در فضای مجازی مزاحم سید عزیزما می شوی ،
چند وقت پیش خانه مادر بزرگم رفتم که قبلاخانه ی پدری سید عزیزمان در همسایگی انها بود.
مادر بزرگم وعمو یم خیلی در وصف خوبی های خانواده سید صحبت می نمودند که زبان از گفتن انها قاصر وقلم یاری نوشتن انها نمی شود .
پاسخ:

سلام منصور عزیز

خانواده مادر بزرگت به ما لطف دارند آن زمان همسایه ها از خانوده به هم نزدیکتر بودند یادش به خیر .

۲۲ شهریور ۹۳ ، ۲۲:۵۵ محمدحسین درچین
سلام سید
هان هم کو .... اذیتت کورده گو تا ....
پاسخ:

       سلام حاج محمد حسین

عیب ندارهَ برام . خودشه مدیون کوردهَ ....

۲۲ شهریور ۹۳ ، ۰۹:۲۶ رهسپارقدیمی
سلام علیکم . عاقبت بخیر باشید .
با مطلب جدید بروزم .
پاسخ:

سلام حج مصطفی

ممنون چشم

۱۸ شهریور ۹۳ ، ۲۱:۴۲ امیر ابراهیمیان
سلام بر سید عزیز.سید جان اصلا غصه به دل راه نده اینجور آدمها از روی نادانی دل مسلمانی را می ازارند.نمیدانند که گناه دل شکستن گناه کمی نیست.
پاسخ:
سلام حج امیر ممنون از لطفت اخوی . خدا حفظت کنا
سلام بر آقا سید خودمان
سید
دنیا مجازی هم پُرَه تیرِ ول و ترکش ول از آدمونِ ول . . .
ول شون کن
خودت بهتر دونی که قدیمیون دزفیل گفتنه :
«معرفتِ خر یا گوزه یا لَغَت»
محل مَوَن . . .
ره خودته رو که خوب رهیه . . .
تو خو خودت بهتر دونی که هنو کیِن و کجاشو سُخته . . . هلشو سوزِن برار
هلشو
ره خوته رو . . .
یا علی
پاسخ:

       سلام علی آقا

بهترین مثال را گفته اید : تیرِ ول . واقعا" آدمها بیخبر تیرِ ول میخورند . و هرچه بیخبر تر باشی دردش بیشتر است .

۱۶ شهریور ۹۳ ، ۲۱:۰۸ ژینب دینارزاده
سلام سید. کسی اذیتت کرده؟ اخه چرا؟

امروز روز تولد امام رضا (ع) خدا به داداشم بهمن رحمت داد. دختر داد.
مطهره خانم. راستی عیدت مبارک سید...
اگر یک نفر هست که بهت تیگه میندازه و اذیتت می کنه وبدون خواهر برادرایی داری که ندیده خیلی عزیزی براشون چه برسه به ما که باز هم ندیده ولی تعریفت رو زیاد شنیدیم...زنده باشی
وبلاگت عالیه
پاسخ:

       سلام زینب خانم عید شما مبارک

ممنون از لطف شما . از قول من به داداش بهمنت تبریک بگید .

چیزی نیست لابد این بنده خدا به خودش حق میده که دل آزاری کنه .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">