سرزمین خاطره ها

دزفول ! برای آنانی که با زلال رودش سیراب شده اند و پرورش یافته اند در هر نقطه از کره خاکی که سکنی گزیده اند سرزمین خاطره هاست

سرزمین خاطره ها

دزفول ! برای آنانی که با زلال رودش سیراب شده اند و پرورش یافته اند در هر نقطه از کره خاکی که سکنی گزیده اند سرزمین خاطره هاست

سرزمین خاطره ها

عمری به جز بیهوده بودن سر نکردیم
تقویم ها گفتند و ما باور نکردیم
در خاک شد صد غنچه در فصل شکفتن
ما نیز جز خاکستری بر سر نکردیم
دل در تب لبیک تاول زد ولی ما
لبیک گفتن را لبی هم تر نکردیم
حتی خیال نای اسماعیل خود را
همسایه با تصویری از خنجر نکردیم
بی دست و پا تر از دل خود کس ندیدیم
زان رو که رقصی با تن بی سر نکردیم

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

بدون شرح

چهارشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۲، ۰۲:۳۲ ق.ظ
برای این عکس  مسن تر ها نظر دهند من که یادم نیست!!!!

ساختمان بانک ملی گَپ در مثلث است باورتان میشود؟

شما فقط اسم این خیابان را بگویید سخت که نیست ؟

 

عکسهای تاریخی و قدیمی

۹۲/۰۹/۱۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
سید سرزمین خاطره ها

نظرات  (۲۱)

شیشم بمن
۱۷ آذر ۹۲ ، ۰۷:۳۴ سید مجتبی
سلام
کامنت سایر دوستان رو نخوندم.
ولی اگه زودتر تصویر رو میدیدم الان همون کاپی که برای تصویر دبستان سپه به گل طه هدیه کردید به منم اهدا میشد.
پاسخ:
پاسخ: سلام
بالاخره گل طه کاپ رو لو داد؟ بهش گفتم بین خودمون باشه .!!!!
۱۶ آذر ۹۲ ، ۰۴:۲۱ سید مجتبی
سلام
خیابان منتظری(ششم بهمن) است.
سید جان حالا جایزه هم داره؟؟
پاسخ:
پاسخ: سلام صحت خواب سید مجتبی کامنتا رو نخوندی ؟ نفر آخری !!! جایزه بدم .؟؟
باشه جایزه هم میدم اما برای عکس بعدی .
سلام ممنونم از دعوتتون. با خانواده عکسو دیدیم ولی نشد همون روز کامنت بذارم.
خیلی جالبه. فکر می کردم خیابان امام است ولی ظاهرا اشتباه کردم.
پاسخ:
پاسخ: سلام عزیزم ممنون
۱۴ آذر ۹۲ ، ۱۹:۱۸ الف دزفول
سورپرایز کردن دیسون و حاج امیر کار سختی است
در کارنامه ما فقط (پیدا کردن تصویر یک سُقُل )وجود دارد که توانستم دیسون را سورپرایز کنم

حاج امیر هم که ماشاء الله کوه اطلاعات و کلکسیون خاطرات است و یک کتاب تاریخ ناطق همراه با اسناد مصور

خداوند هر دو این عزیزان را حفظ کند

راستی سیدجان

من هم این تصویر را قبلا دیده بودم
پاسخ:
پاسخ: ممنون علی جان خدا شما و قلمتان را هم حفظ کند .
میدونم برار من آخرین نفرم که عکس رو دیدم !!!!
۱۴ آذر ۹۲ ، ۱۸:۳۱ صدای تنهایی
تسلیت من رو هم به شما و خانواده محترمتان بپذیرید ... کاش میشد سایشون بالاسرمون همیشگی میبود ... افسوس که ....
پاسخ:
پاسخ: ممنون . از لطف شما.
۱۴ آذر ۹۲ ، ۱۸:۲۸ صدای تنهایی
میگم این از ششم بهمن عکس نگرفته؟ بنظرم که این خیابونه آره؟
پاسخ:
پاسخ: بله درسته .
۱۴ آذر ۹۲ ، ۱۸:۲۵ صدای تنهایی
سلام به شما واقعا ممنون
الان که تو دفتر نشستم تمام همکارا رو صدازدم بیان این عکس رو ببینن خیلی شادم کردن خیلی زیباست خدایی ... کاش بیشتر میذاشتین ازین یادگاریها ...
ممنون دستت برسه ضریح امام حسین انشالله
پاسخ:
پاسخ: سلام
ممنون لطف دارید.
۱۴ آذر ۹۲ ، ۰۷:۵۶ امیر ابراهیمیان
خیابان 1از پل قدیم تا میدان مثلث.خیابان2 خیابان امام خمینی حدفاصل مثلث تا میدان امام(چلاگه)خیابان3خیابان سیروس یا طالقانی.خیابان شریعتی (خیابون رومنیده)شماره نداشت.به خیابان رومنیده یا 30متری معروف بود
پاسخ:
پاسخ: ممنون حج امیر لطف عالی مستدام
۱۴ آذر ۹۲ ، ۰۷:۵۱ مهران موزون
آرضا برام مو تسلیمُم.
پی حج امیر کن پِشکن کوردیم همون شیشُم بهمنه.

پاسخ:
پاسخ: خدا حفظ کنا شما و حج امیره یَ یَ
۱۴ آذر ۹۲ ، ۰۷:۵۰ امیر ابراهیمیان
سلام آقا سید عزیز.ایمیلتان را مرقوم بفرمائید تا خدمت شما عکسهای ناب را ارسال کنم
پاسخ:
پاسخ: ممنون برار
۱۴ آذر ۹۲ ، ۰۰:۱۲ م/ برای رهسپار
خیابان دو خیابان شریعتی است
پاسخ:
پاسخ: ممنون
۱۳ آذر ۹۲ ، ۲۱:۲۵ رهسپارقدیمی
سلام حاج آقا
منم این عکس را قبلا دیدم . نکته اینجاست زمانی که در دزفول خیابان کشیدند آن را با شماره نام گذاری کردند مثلا خ امام 1 خ طالقانی 3 ظاهرا این خ 2 بوده است . جالب اینکه ساختمان بانک ملی از زمان ساخت تا احداث این خیابان و تا به امروز پرصلابت ایستاده و این نماد شهر دزفول بدون کم و کاست در زیبایی شهر سرآمد است .
پاسخ:
پاسخ: سلام حج مصطفی . ظاهرا" من آخرین نفرم که دیدم . بله خیابان 3 یا سیروس یا همان طالقانی خودمان . بانک ملی انصافا بعد از پل قدیم دومین نماد ماست .
سید جان این عکس را قبلا دیده بودم ولی به صد بار دیدنش می ارزد
پاسخ:
پاسخ: ظاهرا" من آخرین نفرم !!!!! همه دیدن
۱۳ آذر ۹۲ ، ۱۵:۰۹ چوب خدا صدا نداره
کاشکی من اون موقع بودم
عاشق کوچه های خاکی قدیم هستم...
پاسخ:
پاسخ: عشق به خاک عشق به فطرت است .
۱۳ آذر ۹۲ ، ۰۸:۱۱ یار شیرین سخن
سلام دایی جان من قبل از از اینکه خط دوم رو بخونم امید رو صدا زدم گفتم بدو بیا بانک ملی مرکزی رو ببین تو مثلث!!!!!!!! ولی نمی دونستم کدوم زاویه شه ولی آقا گفت این خیابون ششم بهمنه بعد کامنت دوستان رو که خوندم فهمیدم درست میگه بنازمش!!
پاسخ:
پاسخ: سلام عزیزم
بارک الله
سلام با دیدن عکس تان قلبم شکست چرا که گذشت روزگار چهره ی شهرها را زیبا وزیباتر می کند اما صفای قلبمان واعتقادات راسخ مان و چهره مردم مان ... هر روز ویران ویران تر می کند
می گی نه این بار که به خیابان ششم بهمن رفتی منتقدان به جای جای آن و به چهره ی مردم نگاه کن
فی امان الله
پاسخ:
پاسخ: سلام این فرمایش شما قبول است .
۱۳ آذر ۹۲ ، ۰۶:۳۷ مهران موزون
سلام سید
این عکس را دیده بودم.
دوربین تقریبا حوالی میدان حاج مرادی کنونی مستقر است.
شک ندارم که حاج امیر ابراهیمیان حرفهای زیادی درباره آن دارد
پاسخ:
پاسخ: سلام مهندس
مثل اینکه سورپرایز کردن شما دو تن ( شما و حاج امیر عزیز) کار ساده ایی نیست باید چاره ایی اندیشه کنم !!
در باره محل دوربین باید عرض کنم در خیابان شهید منتظری مستقر است یا نه برار؟ یعنی چرخی در وسط خیابان منتظری در حال حرکت است .
۱۳ آذر ۹۲ ، ۰۵:۵۷ امیر ابراهیمیان
سلام سید جان.بقیه عکسهای قدیمی پیش منه.دوست داشتی چند تائی را دادم به دیسون جان.این خیابان شهیدمحمد منتظری(ششم بهمن سابقه).
پاسخ:
پاسخ: سلام احسنت حج امیر . ممنون اگر سختتان نیست به انتخاب خودتان چندتا ایمیل کنید .
ششم بهمن
پاسخ:
پاسخ: دقیقا"
۱۳ آذر ۹۲ ، ۰۵:۱۴ یاسر قربانی
سلام
عجب عکسیه
یــــــــــــ زهر ـــــــــــاعلی(ع)
پاسخ:
پاسخ: سلام یاسر جان . بعله