سرزمین خاطره ها

دزفول ! برای آنانی که با زلال رودش سیراب شده اند و پرورش یافته اند در هر نقطه از کره خاکی که سکنی گزیده اند سرزمین خاطره هاست

سرزمین خاطره ها

دزفول ! برای آنانی که با زلال رودش سیراب شده اند و پرورش یافته اند در هر نقطه از کره خاکی که سکنی گزیده اند سرزمین خاطره هاست

سرزمین خاطره ها

عمری به جز بیهوده بودن سر نکردیم
تقویم ها گفتند و ما باور نکردیم
در خاک شد صد غنچه در فصل شکفتن
ما نیز جز خاکستری بر سر نکردیم
دل در تب لبیک تاول زد ولی ما
لبیک گفتن را لبی هم تر نکردیم
حتی خیال نای اسماعیل خود را
همسایه با تصویری از خنجر نکردیم
بی دست و پا تر از دل خود کس ندیدیم
زان رو که رقصی با تن بی سر نکردیم

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

آخرین نظرات

پیوندها

اینجا کجاست ؟

يكشنبه, ۷ مهر ۱۳۹۲، ۰۴:۳۹ ق.ظ
این عکس دبستانی در دزفول است اما در زمان حال :

آیا ساختمانش وجود دارد؟

اگر وجود دارد کجاست ؟

آیا مرکز آموزشی است؟

یا اصلا وجود داد؟

فکر کنم باید بالای ۵۰ سال سن داشته باشید تا پاسخ دهید !!!! اَر  دونی گو  مَتَرس !!!

 

این ساختمان قبل از انقلاب در اختیار آموزش و پرورش بوده و دبستان سپه در آن مستقر بوده است پس از انقلاب

در سال ۶۱ در اختیار وزارت تعاون بوده و اداره تعاون شهرستان دزفول در آن استقرار داشته است و بعلت شباهت

زیاد نمای آن با دبیرستان حافظ واقع در خیابان آیت الله قاضی  بین راویان اختلاف است . آدرس آن هم به شرح زیر

است : خیابان امام خمینی جنوبی - بعد از مثلث - خیابان امام سجاد.

با تشکر از مدیر محترم وبلاگ گل طه.

دبستان سپه

۹۲/۰۷/۰۷ موافقین ۰ مخالفین ۰
سید سرزمین خاطره ها

نظرات  (۱۹)

۱۶ مهر ۹۲ ، ۱۹:۴۶ زینب دینارزاده
سلام سید
خیلی قشنگه مخصوصا از اینکه مکان الانش پیدا شده
هیلی زیبا و جالبه
الان معلوم نیست این اقایون کجا هستن؟ اصلا در قید حیات هستن؟
خیلی جالب بود. باز هم ممنون
راستی یار شیرین سخت،خواهرزاده شماس؟ جالبه هان...
پاسخ:
پاسخ: سلام ممنون. بله خواهر زاده من هستند مادر میداند .
آدرس عکس خیابان سجاد نبش شهید مومن دقیقا روبه روی تعویض روغن دز است
آدرس عکس فعلی آن را هم براتان می گذرم عکس را خودم گرفتم و آپلود کردم
http://s3.picofile.com/file/7957517204/201310021777_2.jpg
-------------------
جایزه ما فراموش نشود
پاسخ:
پاسخ: یعنی اون ساختمون سفیده اس؟ عجب تغییری کرده اگه درست باشه جایزه ت محفوظه . لابد خیلی زحمت کشیدید ممنون
سلام قربو شکلت
ای دفعه افتیدیه به جون ساختمونا چه ا َ جونشو مَخی سالم بو یی

پاسخ:
پاسخ: سلام حج ناصر مَری وا گردُم عکسِهِ اَ خیابونِ سلطانی (اسم جدیدش ندونُم چیه )جوروم ؟؟
۱۰ مهر ۹۲ ، ۰۶:۱۳ سید مجتبی
سلام
سید فکر نمیکنم تصویری از دزفول باشه(چه زمان حال چه گذشته) که پدر مدیر محترم وبلاگ گل طه ندونه اونجا کجاست.
نظر شما چیه سید؟؟
راستی سید جان اون کد رو که بهتون دادم تو قالب وبلاگتون قرار دادید؟؟
پاسخ:
پاسخ: سلام عزیزم
دونی که هر کَه قصه کُنهَ کارِ سیشهِ دِرا ؟ ایسون وا روُیی اَ آموزش پرورش تَشهَ دِروری!!! تا یاد نَگری می حرفا پدر گل طه تشکیک کُنی !!! اما دونِسهَ بات خود خود دزبیله !!!
۰۹ مهر ۹۲ ، ۱۶:۳۰ خورشید عالم تاب
سلام حاجی. دل ما خالی از همه چیزه.
شما سرور ما هستید.
پاسخ:
پاسخ: سلام
خوشحالم کردی خدا خوشحالت کند انشاالله مهندس
سلام
شما مطمئنید که دبیرستان حافظه؟
پدرم می گه این ساختمون واقع در خیابان امام سجاد نزدیک رودخانس. حدود سال 61 تا 74 اداره تعاون شده بود هنوزم ساختمونش وجود داره.
پاسخ:
پاسخ:
پاسخ: سلام حرف پدر شما سنده15 سال آنجا کار کرده است .
فکر می کنم دبستان پهلوی که بعد شد امام الان هم عفت 2 اخه در ورودیش خیلی اشناست
پاسخ:
پاسخ: نع
۰۸ مهر ۹۲ ، ۰۴:۱۴ امیر ابراهیمیان
سلام آقا سید.یکی از دوستان بنام آقای دکتر حکیمی که این عکس را دیده بود اسم بیشتر این آقایان را برایم گفت.چون بقول حج مصطفی عزیز این مدرسه مربوطه به محله صحرابدر میباشد.ولی از آنجا که عکسهای بلای60سال را دارم فکر میکنم این مدرسه در خیابان کشاورز میباشد.از کنار خانه خدا دعا گوی شما هستم.
پاسخ:
پاسخ: ممنون برار التماس دعا .
۰۸ مهر ۹۲ ، ۰۲:۲۳ سید مجتبی
سلام
از تابلوی این دبستان بر می آید که در زمان شاه بوده و از معماری بنا میتوان متوجه شد که در محله های قدیمی دزفول همانند قله است.
در ضمن با توجه به اشخاص درون عکس میتوان این طور برداشت کرد.
اولی از سمت چپ:مدیر مدرسه
دومی،سومی،چهارمی:معلم اول تا چهارم دبستان
پنجمی:معاون دبستان
ششمی:معلم کلاس پنجم
هفتمی:مستخدم(مش رحیم)دبستان
هشتمی:آقای بووووق
ولی در کل من فکر میکنم حوالی خیابان طالقانی فعلی باشه!!
نپرس اینا رو از کجا میدونم که امروز شرلوک هلمز رو دیدم.
پاسخ:
پاسخ: هَه وسط زِمینهَ نهَ پینِش!!!!
سلام
منم نمی دونم کجاس یعنی اگه می دونستم جای تعجب داشت!
پاسخ:
پاسخ: سلام .
بعله .....................
۰۷ مهر ۹۲ ، ۲۳:۱۶ خورشید عالم تاب
آقا سید! چرا فکر می کنید مطالبی که در وبلاگم می نویسم مواضع پدرم است؟؟؟
شاید پدرم مواضعی و دیدگاهش با من فرق داشته باشد.
این مطالبی که من نوشته ام کاملا دیدگاه سیاسی بنده است و نه پدر.
من از طرز نگاه شما به بنده و دیگر جوان ها دلخور شدم.
ما الان 30 سالمان است. ضمن اینکه اگر کدوکی 10 ساله بودم دلیلی نداشت تا شما در مورد مطلبی که به قلم خودم و در وبلاگ خودم نوشته شده است را به پدرم نسبت دهید.
در ثانی شما از کجای مطلب من دریافتید که ما نباید با آمریکا وارد مذاکره شویم؟؟؟
ثالثا: چرا کامنت نقد مرا منتشر نکردید؟؟؟
من می دانم چه جایزه ای می دهید بگویم
پاسخ:
پاسخ: جایزه تان محفوظ است بفرما...............
۰۷ مهر ۹۲ ، ۲۲:۲۱ یار شیرین سخن
سلام دایی جان خیلی دلم می خواد بدونم این مدرسه کجا بوده ولی فکر کنم دیگه با این نما نباشه و مرمت شده باشه . این آدمها الان زنده اند؟؟انشاالله که اینطور باشه که اگر زنده باشند خیلی کهولت سن دارند .نه؟؟!!
پاسخ:
پاسخ: سلام عزیزم معلوم خواهد شد انشاالله
۰۷ مهر ۹۲ ، ۲۱:۳۴ محمد مجیدی راد
سلام
آقا ما نمی دونیم !
بروزم سر بزنید آقا سید
پاسخ:
پاسخ: سلام چشم مهندس
۰۷ مهر ۹۲ ، ۱۹:۲۱ رهسپارقدیمی
سلام حج آقا
ای مدرسه اَلا اومون نَبیده !
مو مدرسه افشار بیدمه !
پَ مو دیگه معافم ای سوال !
روووم ؟!
پاسخ:
پاسخ: سلام اَ هفت دولت معافی برار !!
سید جان! مو که هنی کُچُکم یادم نِه!
پاسخ:
پاسخ: اِ روله اِ رولهَ عیب نداره عزیزوم!!!
۰۷ مهر ۹۲ ، ۰۸:۰۲ خورشید عالم تاب
سلام آقا سید مطلب جدیدم را به شما هدیه می کنم. ضمن اینکه منتظر جواب کامنتم هستم.
پاسخ:
پاسخ: ممنون عزیزم به کامنتت را خواندم . علت اینکه آنرا تایید نکردم این بود که به پست من ارتباط نداشت خدمت میرسم و در وبلاگ خودتان کامنت میگذارم.
سلام
این عکس را قبلا دیده ام اما نمیدانم کجای شهر است و اکنون وجود دارد یا خیر.
منتظریم زودتر حل شود این معما
پاسخ:
پاسخ: سلام مهندس . قول خودت لَقِ جا داره !!!چشم طاقت فرما
۰۷ مهر ۹۲ ، ۰۶:۲۹ خورشید عالم تاب
سلام آقا سید عزیز
به حضرت محمد گفتند به تو زن می دهیم، ثروت می دهیم، هرچه بخواهی می دهیم ولی بر علیه بت پرستی تبلیغ نکن.
چرا که حیات اقتصادی قریش وابسته به تفکرات بت پرستی بود. بر اساس همین تفکرات آنها در سرمین حجاز حکومت می کردند و ارزاقشان همین نذوراتی بود که مردم برای لات و عزی و هبل انجام می دادند.
اما حضرت پیغمبر فقط با تبلیغات خدا پرستانه و الهی (ضد شیطانی و بت پرستی) فقط توانست بر علیه قریش ثروتمند که با یهودیان همپیمان بودند بجنگد و مقاومت کند.
این سیاست، حضرت محمد را به برای مدت 3 سال به شعب ابیطالب کشانید. در بدترین وضعیت اقتصادی.
اما نهایت چه شد؟؟؟
ما در مقابل استکبار تا بن دندان مسلح به سلاح پول و ثروت فقط از طریق زیر سوال بردن آرمان های شیطانی آنها می توانیم مبارزه کنیم. همان کاری که آنها از انجام دادن آن نسبت به آرمان های ایران ذره ای دریغ نمی کنند.